Möte hos dietisten!

Idag va de dags för möte hos dietisten. De gick prima. Vägde mig, och fick ett resultat på -15kg i viktnedgång sen jag började med dieten 3 veckor innan OP. Så 5kg är minus sen själva operationen. Men de känns bra. De händer ju grejer. :)

Pratade om hur de gått med flytande maten osv. Hade tydligen fått i mig för lite protein, därav min hunger känsla. 
Men frågade om de va okey att börja på Pure "perioden". Och de va de. Så idag blev de en middag bestående av hemmagjord potatismos och mixad tacoköttfärs med creme fresh. De va underbart att få tugga lite och få i mig lite mer hårdsmällt plus protein. Så idag har jag sluppit hungerkänslan, och faktiskt känt av mättnads känslan. 
Har hällt upp 2 dl mat, men tror nog att de va för mkt så får bli 1 ½ dl mat nästa gång. Soppan gick ner lättare med 2dl än maten. Så de e bara minska intaget lite. Inte fått nån dumping heller så de är skönt. 
Dock har jag känt mig väldigt trött senare idag. Får hoppas de är tillfälligt.
Ingen promenad idag heller, de va dumt. Får ta igen i morgon. Så ge mig solsken!

Idag har jag känt mig mer peppad till de "nya" livet. Tror detta kommer bli kanon. Och jag är helt klart nöjd.

 



Kommentarer


Kommentera inlägget här:


Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0